Pearle opticiens
Brillenwinkel Pearle Opticiens bestaat al sinds 1959. Dat houdt in dat de winkel al ruim 60 jaar de expert is op het gebied van ogen. Veel mensen vertrouwen de zorg voor hun ogen al jarenlang aan Pearle toe.
Brillenwinkel Pearle Opticiens bestaat al sinds 1959. Dat houdt in dat de winkel al ruim 60 jaar de expert is op het gebied van ogen. Veel mensen vertrouwen de zorg voor hun ogen al jarenlang aan Pearle toe. Vanaf de allereerste hippe kinderbril tot innovatieve contactlezen, van trendbrillen tot de nieuwste zonnebrillencollecties. Daarnaast voorkomt de winkel ook liever, dan dat het geneest. Pearle Opticiens geeft haar klanten dus ook graag tips om beter voor hun ogen te zorgen.
Tegenwoordig is er in veel Nederlandse winkelstraten een Pearle-wi…
Brillenwinkel Pearle Opticiens bestaat al sinds 1959. Dat houdt in dat de winkel al ruim 60 jaar de expert is op het gebied van ogen. Veel mensen vertrouwen de zorg voor hun ogen al jarenlang aan Pearle toe. Vanaf de allereerste hippe kinderbril tot innovatieve contactlezen, van trendbrillen tot de nieuwste zonnebrillencollecties. Daarnaast voorkomt de winkel ook liever, dan dat het geneest. Pearle Opticiens geeft haar klanten dus ook graag tips om beter voor hun ogen te zorgen.
Tegenwoordig is er in veel Nederlandse winkelstraten een Pearle-winkel te vinden, zo ook in Leiden, maar het begon allemaal in drie winkels. In 1959 opende Alfons Hamer winkels in Arnhem, Rotterdam en Papendrecht; de start van optiekketen Brilmij. Hij was een ondernemer met een geweldig plan: hij plaatste monturen in de rekken, zodat iedereen zelf een bril kon pakken, opzetten en bekijken. Daarnaast zorgde hij voor een groot aanbod, zodat de klant genoeg te kiezen had.
Ook vond Hamer dat klanten veel meer service en garanties verdienden. Hij keek hierbij goed naar wat de klant verwacht: professionele zorg voor je ogen en een groot en up-to-date assortiment. Dat was heel zeldzaam in die tijd. Via marketingcampagnes bracht hij deze visie naar buiten en dat werkte. Brilmij groeide snel uit tot een goedlopend bedrijf met een groeiend winkelnetwerk.